Mencari sesuatu?

Saturday 16 July 2011

Mencari Iman akibat Virus merah jambu

Dengan nama Allah ar-Rahman ar-Raheem..



Pernah tidak anda membuka komputer hati, dan menemui sebuah virus yang mengacau program2 dan file2 di komputer hati kita? Virus yang bagaimne? Virus yg sentiasa buat hati tidk tenang namun suka dan cemburu tapi CINTA. Kalau pernah,pasti virus itu adalah virus merah jambu.


Nak tahu virus apa itu?..


Virus merah jambu atau virus cinta adlh satu jenis virus ganas yg mengakibtkn penyakit hati pada kita,dpt merembat ke seluruh network tubuh dan sgt sulit dihilangkn. Dari berbgi kes yg pernh ditemui, ternyata virus ini byk ditemui pada usia remaja sekitar umur belasan tahun@ para TEENAGER yg tidak mmpunyai sistem perthnn berupa software Iman.


Walaupun remaja-remaja tersebut memiliki software Iman, namun kerana jarg membuka file C:ImanCintaIlahi.Exe atau file C:ImanRajinIbadah.doc yg berada dlm paket software tersebut,maka akhirnya remaja2 tersebut terkena juga dgn didahului perthnn Iman yg cenderung menurun, dan virus merah jambu tersebar ke seluruh computer hati mereka.



Kalau sudah begitu,apa yg terjadi?


Maka,mulalah virus ini berjaya mengacaukan program2 dan file2 kita dgn selalu menmpilkan gmbr Syaitan yg tertawa lebar, gembira melihat kagagalan kita meraih Redha-Nya. Namun byk juga yg suka dgn pnmpilan tersebut. Pada akhirnya,virus ini membuat ‘hang’ pusat sistem otak saraf dan akal mereka.Virus ini akhirnya,dapat mengalahkn sistem otak saraf dan akal yg kita miliki. Me-nombor satukan cinta pd sesame manusia, dan menombor duakan cinta pd Ilahi


Bagaimanakah cara utk mencegahnya?


Pertama, hilangkan dulu file2 yg dpt menjadi pintu masuk virus ini, misalnya file cintadunia.exe. Lalu masukkan CD anti-virus yg berisi file sahsiah.exe yg akn membersihkn sedikit demi sedikit virus cinta sampai ke akarnya. Kalau anti-virus tidk berhasil, maka kamu perlu menginstall kembali software Imanmu.Kamu boleh prgi ke pusat2 yg menawarkn installer Iman. Atau kamu boleh beli CD installer berisi file Aqidah.exe atau ImanKuat.doc.




Kalau sudah berhasil diinstall, pastikn komuter hatimu berkerja seprti normal kembali.Supaya tidak berulang kembali,maka seringlah membuka file DAKWAH.exe atau file UKHUWWAH.doc agar hati kita sentiase jernih dan tenang...

1 comment: